MenoumeAsfaleis Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ......ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ
O DEKALOGOS EPISTROFIS

 

Επιστολή προς τους γονείς. Ενημέρωση για τα Κ.Ε.Σ.Υ

Αγαπητοί γονείς,
θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα Κ.Ε.Σ.Υ.( Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης), μία νέα δομή του Υπουργείου Παιδείας, που έρχεται να ενσωματώσει   κάποιες από τις λειτουργίες των παλιών ΚΕΔΔΥ.
Μέχρι τώρα η ευθύνη των εκπαιδευτικών του σχολείου ήταν να εντοπίσουν προβλήματα και να γράψουν μια Παιδαγωγική Έκθεση προς το ΚΕΔΔΥ με παρατηρήσεις για να ακολουθήσει η αξιολόγηση από τη διεπιστημονική ομάδα. Σύμφωνα με τον νέο νόμο και κάποιες ανακοινώσεις ΚΕΣΥ που είδαν το φως της δημοσιότητας, αυτή η διαδικασία γίνεται πιο δύσκολη και χρονοβόρα, με στόχο να περιοριστεί ο αριθμός των μαθητών που θα φτάνουν στο ΚΕΣΥ, δηλαδή περιορίζεται σημαντικότατο δικαίωμα της οικογένειας ΓΙΑ ΕΓΚΑΙΡΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ σε δημόσιες ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ, όπως ίσχυε το προηγούμενο διάστημα.
Ουσιαστικά από φέτος τα ΚΕΔΔΥ, στα οποία έκανε αίτηση ο κάθε γονιός για να διερευνηθούν οι μαθησιακές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες του παιδιού του προκειμένου να πάρει μια διάγνωση που θα βοηθούσε τους εκπαιδευτικούς των ΤΕ να οργανώσουν ένα πρόγραμμα εκπαιδευτικής παρέμβασης ή θα εξασφάλιζε την παροχή παράλληλης στήριξης ή ειδικού βοηθητικού προσωπικού, πλέον ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.
Η καινούρια νομοθεσία του Υπ. παιδείας «χρεώνει» τα καθήκοντα των πρώην ΚΕΔΔΥ στα σχολεία και καλεί ΟΛΟΥΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ να αναλάβουν την αποκατάσταση των όποιων δυσκολιών των μαθητών, ΧΩΡΙΣ ΠΡΙΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΑΠΟ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ.
Ακόμα και αν μια οικογένεια ή σχολείο διαπιστώσει ότι κάποιος μαθητής εμφανίζει ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ή ψυχοκοινωνικές ανάγκες, για να φτάσει να ζητήσει τη βοήθεια από το ΚΕΣΥ, θα πρέπει πριν, για ένα βραχύχρονο διάστημα (το λιγότερο 3 μηνών) οι εκπαιδευτικοί να κάνουν ό, τι μπορούν, με όσα μέσα διαθέτουν, χωρίς πλήρη και αντικειμενική εικόνα των γνωστικών, κοινωνικών, συναισθηματικών αναγκών του μαθητή, για να τον υποστηρίξουν, στη συνέχεια να αξιολογήσουν ότι αυτό που έκαναν δεν πήγε καλά και μετά να δώσουν «φύλλο πορείας» για να φτάσει ο μαθητής στα ΚΕΣΥ.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι:
1) ο κάθε εκπαιδευτικός θα προχωρά στα τυφλά, χωρίς να γνωρίζει από πού προέρχεται η δυσκολία του κάθε μαθητή, αν δηλαδή είναι αποτέλεσμα κάποιου μαθησιακού κενού ή κακής οργάνωσης της μελέτης του ή αν αυτή οφείλεται σε κάποια άλλη δυσκολία που θέλει ειδική εκπαίδευση για να αντιμετωπιστεί.
2) δεν θα μπορεί να υπάρχει έγκαιρη διαπίστωση των εκπαιδευτικών αναγκών του μαθητή και ούτε να επωφελείται από τις διατάξεις της νομοθεσίας σε περίπτωση που ανήκει π.χ. στην ομάδα των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (παροχή επιπλέον χρόνου, προφορικές εξετάσεις κ.ά.), διότι θα έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος.
3) πολλοί μαθητές που το προηγούμενο διάστημα είχαν διαγνώσεις από τα ΚΕΔΔΥ, ενδεχομένως να κινδυνεύουν να χάσουν την υποστήριξη που είχαν (π.χ. παράλληλη στήριξη ή φοίτηση στο ΤΕ του σχολείου ). Ενώ ειδικά για τους μαθητές του νηπιαγωγείου και της πρώτης δημοτικού, οι οποίοι λόγω της πρώτης επαφής τους με το σχολείο, συχνά παραπέμπονται στις αρμόδιες υπηρεσίες μετά το τέλος του Σεπτέμβρη, θα κλείνει η πόρτα που θα τους παρείχε μια πιθανή διάγνωση και θα τους εξασφάλιζε την υποστήριξη που δικαιούνται
4) Τέλος , λόγω κατάργησης παιδοψυχίατρου/παιδονευρολόγου από τα Κ.Ε.Σ.Υ. θα χρειάζεται να γίνει παραπομπή σε ιατροπαιδαγωγική υπηρεσία ,δηλαδή πολύ απλά και άλλος χαμένος χρόνος.
Συμπερασματικά:
Με το νέο νόμο 4547/2018 και τις επιλογές του υπ. παιδείας, η διαδικασία γίνεται πλέον δαιδαλώδης και απαιτεί πολλαπλάσιο χρόνο, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προκύψει ΕΓΚΑΙΡΗ διάγνωση για το μαθητή. Άρα μεγάλος αριθμός μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα μένουν στο σχολείο χωρίς καμία απολύτως εκπαιδευτική υποστήριξη!
Λιγότεροι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, λιγότερες παράλληλες στηρίξεις.
Αγαπητοί γονείς,
Το κράτος ΑΡΝΕΙΤΑΙ να κάνει μόνιμους μαζικούς διορισμούς όλων των ειδικοτήτων (εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού) στα δημόσια σχολεία, ειδικά και γενικά. ΑΝΤΙ να στελεχώσει όλες τις αναγκαίες δομές της ειδικής αγωγής, ώστε έγκαιρα και με επιστημονικό τρόπο να εξασφαλίζεται σε όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες η αναγκαία εκπαιδευτική υποστήριξη, μεταφέρει την ευθύνη του στις πλάτες των εκπαιδευτικών και μάλιστα της γενικής αγωγής!
 
ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ:
ΝΑ ΒΑΛΕΤΕ ΦΡΕΝΟ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ. ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ ΣΑΣ ΒΑΔΙΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ.
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΠΟΥ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ, ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΚΑΙΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ.
ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.
 
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ